Concurs de reels divulgatius a Balears: s’alumnat pren sa paraula sobre es futur de s’alimentació

Fecha de publicación: --
Fuente: Sociedad Española de Agricultura Ecológica
Lugar: Noticias
Pot un reel canviar sa mirada de tota una classe sobre allò que menja? Es concurs Alimenta el canvi, obert a centres educatius de ses Illes Balears fins dia 15 d’octubre (termini ampliat), ho proposa com a exercici col·lectiu. Forma part des projecte Alimentando el cambio, en es qual hi col·labora SEAE.



Sa proposta convida cada classe a elaborar, de manera col·lectiva i sota sa coordinació des seu centre, un reel divulgatiu sobre ses claus de sa transició agroalimentària. Es focus se situa damunt s’alimentació ecològica, de temporada i de proximitat, així com damunt es criteris de justícia social que travessen tota sa cadena alimentària. Més que un exercici audiovisual, és una invitació a sa reflexió crítica, a sa recerca i a s’aprenentatge actiu des de ses aules.



Qui hi pot participar?



La participació és col·lectiva, per grup-classe, i està oberta a s’alumnat des següents nivells educatius a ses Illes Balears:




Educació Primària



Educació Secundària Obligatòria



Batxillerat



Cicles Formatius




De què va?



Creau un vídeo divulgatiu en format reel (2-3 minuts, vertical 9:16) on poseu el focus en el sistema alimentari: alimentació ecològica, de temporada, de proximitat i amb criteris de justícia social. El vídeo l’ha de fer tot el grup classe conjuntament.



Com participar?




Gravau i editau el vostre reel.



Publicau-lo a Instagram amb l’etiqueta #ConcursAlimentamElCanviUIB i etiquetant @uibuniversitat, @invasapp, @seae_agroecologia, @cooperaciouibi @presidenciagoib



Inscriviu-vos enviant un correo a ecoterres@agroecologia.net amb la informació següent:





Nom i cognoms de la persona de contacte i grup al qual representa



Adreça electrònica



Nom d’usuari d’Instagram



Títol del vídeo



Enllaç directe al vídeo publicat




Si us és més còmode, també podeu enviar aquesta informació directament a ecoterres@agroecologia.net



Requisits tècnics des vídeo:




Format: vídeo vertical (reel), proporció 9:16



Resolució mínima: 1.080 × 1.920 píxels (HD)



Durada: entre 2 i 3 minuts



Edició: permesa



Color: s’accepten vídeos en color, en blanc i negre o combinacions des dos sistemes



Subtítols o texts sobreimpresos: opcionals; si se n’inclouen, han d’estar en català, castellà o anglès



Música: només música lliure de drets, pròpia o amb autorització expressa d’ús



Localització: es vídeos s’han d’enregistrar a ses Illes Balears





Premis: Tres premis, un per etapa educativa (Primària; Secundària; Batxillerat i Cicles Formatius), consistents en un berenar per tota sa classe amb productes ecològics locals.




Tancament des termini: 15 d’octubre 2026



Difon entre es professorat de sa teva xarxa: un reel pot ser es detonant perquè tota una classe se demani què menja, d’on ve i qui ho produeix.











Bases completes des concurs



Més sobre es projecte Alimentant el canvi
La entrada Concurs de reels divulgatius a Balears: s’alumnat pren sa paraula sobre es futur de s’alimentació se publicó primero en SEAE.